QuébecDIYAudioConnexion

Forum Québec DIY Audio

Partagez

descriptionUSSA 5 questions de construction

more_horiz
Je voulais partager quelques options pour les transformateurs de puissance:

http://sg.element14.com/multicomp/mcta225-18/transformer-toroidal-2-x-18v-225va/dp/9532838
http://sg.element14.com/multicomp/vtx-146-225-118/transformer-225va-2-x-18v/dp/1675085

Le prix d'une paire de la VTX Multicomp 225VA est d'environ 26 $ US de plus que la série 225VA MCTA.

Je peux également obtenir le MCTA 250VA (paire) pour 7,30 $ US de plus que le MCTA 225VA.

http://sg.element14.com/multicomp/mcta250-18/transformer-250va-2-x-18v/dp/9530754

J'ai reçu une citation de Toroidy - un choix populaire parmi certaines des versions USSA-5 que j'ai vues. Le coût des transformateurs est raisonnable, mais les coûts d'expédition sont élevés.

J'ai des liens partagés pour les transformateurs 18VAC - est-ce que c'est plus ou moins recommandé? Si oui, je peux essayer pour ceux aussi.

Tous les commentaires et les conseils de Fab et d'autres constructeurs expérimentés sont les bienvenus.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wanted to share some options for power transformers:

http://sg.element14.com/multicomp/mcta225-18/transformer-toroidal-2-x-18v-225va/dp/9532838
http://sg.element14.com/multicomp/vtx-146-225-118/transformer-225va-2-x-18v/dp/1675085

The price of a pair of the 225VA Multicomp VTX is approximately US $26 higher vs 225VA MCTA series. 

I can also get the 250VA MCTA (pair) for US $7.30 more than the 225VA MCTA.

http://sg.element14.com/multicomp/mcta250-18/transformer-250va-2-x-18v/dp/9530754

I got a quote from Toroidy - a popular choice among some of the USSA-5 builds I have seen. The cost of transformers is reasonable, but shipping cost is high.

I have shared links for 18VAC transformers - is higher or lower recommended? If yes, I can try for those too.

Any comments and advise from Fab and other experienced builders welcome.

descriptionRe: USSA 5 questions de construction

more_horiz
Bonjour zman

Pour les transfos, je recommande 19 à 20vac pour obtenir la puissance maximale.

--------
Hi zman
I recommend 19 or 20vac for the transformers to get maximum power.

Fab

descriptionHigher Current Transformer?

more_horiz
I have been reading about power supplies and aids across the world. While that seems excessive, I'm wondering whether this design would benefit from the 500VA Antek AN-5220 or if the AN-3220, or even AN-2220 is adequate. In other words, would the higher current capability be used and audible, or overkill?

more_horiz
mtdining a écrit:
I have been reading about power supplies and aids across the world. While that seems excessive, I'm wondering whether this design would benefit from the 500VA Antek AN-5220 or if the AN-3220, or even AN-2220 is adequate. In other words, would the higher current capability be used and audible, or overkill?

I do not know if 500VA will make a difference or not. 250VA-300VA for each channel is what has been tried so far.
If you need to go with Antek, I recommend  the AS series for less noise.
-------
Je ne sais pas si 500VA fera une différence ou non. 250VA-300VA pour chaque canal est ce qui a été essayé jusqu'à présent.
Si vous avez besoin d'Antek, je recommande la série AS pour moins de bruit.

Fab

descriptionThanks

more_horiz
I'll aim for a pair of AS-3220 then.

more_horiz
Has someone tried an Antek transformer for more than 1A bias for the amplifier?
--------
Est-ce que quelqu'un a déjà essayé un transfo Antek pourvplus de 1A de courant de polarisation?

Fab

descriptionQuestion sur les valeurs possibles pour RV1a, RV1b, RV2a, RV2b

more_horiz
Salut Fab et USSA 5 constructeurs,

Comprendre que les valeurs de RV1a, RV1b, RV2a, RV2b doivent être déterminées pendant la période d'essai. Cependant est-il possible de faire une estimation pour une plage (valeurs multiples) et de commander à l'avance certaines résistances de ces valeurs? Sinon, après la construction selon les instructions, maunual devra passer à l'étape de test et une fois testé la place et attendre.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hi Fab and USSA 5 builders,

Understand that the values of RV1a, RV1b, RV2a, RV2b need to be determined during testing period. However is it possible to make an estimation for a range (multiple values) and order some resistors of these values in advance? Otherwise after building as per instruction maunual will have to get to testing stage and once tested place order and wait.

more_horiz
Bonjour zman

Je ne pourrai te donner une plage de valeurs uniquement sur les tests que j'ai effectué mais je pense qu'elle doit être valable dans l'ensemble. Tu pourra aussi pour ces valeurs mettre plusieurs résistances en parallèle pour avoir une bonne précision.
A savoir qu'une précision de la valeur en rapport du calcul n'est pas obligatoire, je pense que Fab te donnera le pourcentage car je ne m'en souviens pas sur le moment.

Tu peux ajuster aussi tes courants un peu plus haut, personnellement j'ai 23mA.

Pour un courant de 20mA:
RV1A: des valeurs comprises de 82R à 90R
RV2A: des valeurs comprises de 18R à 25R

Pour un courant de 21mA:
RV1A: des valeurs comprises de 70R à 75R
RV2A: des valeurs comprises de 13R à 18R

Pour un courant de 22mA:
RV1A: des valeurs comprises de 59R à 63R
RV2A: des valeurs comprises de 9R à 14R

Pour un courant de 23mA:
RV1A: des valeurs comprises de 52R à 54R
RV2A: des valeurs comprises de 6R à 10R

-------------------------------------

Hello zman

I will not be able to give you a range of values only on the tests that I carried out but I think that it must be valid in the whole. You can also for these values put several resistances in parallel to have a good precision.
To know that a precision of the value in relation of the computation is not obligatory, I think that Fab will give you the percentage because I do not remember it at the moment.

You can also adjust your currents a little higher, personally I have 23mA.

For a current of 20mA:
RV1A: Values from 82R to 90R
RV2A: Values from 18R to 25R

For a current of 21mA:
RV1A: Values from 70R to 75R
RV2A: Values from 13R to 18R

For a current of 22mA:
RV1A: Values from 59R to 63R
RV2A: Values from 9R to 14R

For a current of 23mA:
RV1A: values from 52R to 54R
RV2A: values from 6R to 10R

Wink

more_horiz
Merci beaucoup Project16 pour votre suggestion. 

Si Fab peut ajouter ses commentaires, ce sera génial. Smile

-----------------------------------------------------------------------------------------

Many thanks Project16 for your suggestion.

If Fab can add his comments, it will be great. Smile

more_horiz
Bonjour zman
L'approche suggérée par Project16 est excellente. En effet, on peut choisir le courant qui donne le meilleur match (<=12% de différence) entre le côté positif et négatif selon les valeurs de résistances qu'on possède. Je recommande un courant de n'importe quelle valeur entre 20 à 25ma. Avec des valeurs standards dans le 1% comme 10, 15, 20, 30, 33, 47 ainsi que 75, 82, 100, 120,  150 et 220 ohms pour placer en parallèle il ne devrait pas avoir de problème pour obtenir un match meilleur que 12%.
----------

Hello zman
The approach suggested by Project16 is excellent. Indeed, we can choose the current that gives the best match (<= 12% difference) between the positive and negative side depending on the resistance values ​​we have. I recommend any value of current beyween 20 to 25ma. With standard values ​​in the 1% like 10, 15, 20, 30, 33, 47 as well as 75, 82, 100, 120, 150 and 220 ohms to place in parallel it should not be any problem to get a better match than 12%.

Good luck
Fab

more_horiz
Merci Fab.

more_horiz
Bonjour Fab,

Mon build USSA 5 a été retardé principalement en raison de ne pas avoir les pièces d'alimentation. D'abord j'ai besoin d'obtenir les transformateurs ...

Je prévois d'obtenir une note audio Toroidy. Ma tension de ligne est comprise entre 220 et 225 volts AC.
Toroidy primaire (entrée) est 230VAC. Selon votre suggestion précédente, je considère les transformateurs avec des secondaires de 2x19V avec 300VA.

Devrait être bon d'aller? Smile

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hello Fab,

My USSA 5 build has gotten delayed mainly due to not having the power supply parts. First I need to get the transformers...

I am planning to get Toroidy audio grade. My line voltage is within 220-225 volts AC. Toroidy primary (input) is 230VAC. As per your earlier suggestion I am considering transformers with 2x19V secondaries with 300VA rating.

Should be good to go? Smile

more_horiz
Bonjour zman

Oui, deux transformateurs 2x19V - 300VA sont un choix excellent, personnellement j'ai deux Toroidy 2X19V - 250VA dans mon USSA-5 et ils sont silencieux et ne chauffent absolument pas (la tension alternative en France est la meme ~ 220V - 230V).

---

Hello zman

Yes, two transformers 2x19V - 300VA are an excellent choice, personally I have two Toroidy 2X19V - 250VA in my USSA-5 and they are silent and absolutely not heat (the alternating voltage in France is the same ~ 220V - 230V).

Wink

more_horiz
Merci Project16! Smile

more_horiz